A sort of their own

Jag var en ung tjej när jag upptäckte Christian Walzs och Robyns musik. Och då pratar jag om moderna Robyn, alla vet ju om early Robyn och hennes "Do you really want me", men moderna Robyn är en jävla superstar. Och när jag var en 14årig fjorre så vågade jag påstå att Robyn och Christian Walz var det bästa svensk musik hade att erbjuda.

Idag, 6 år äldre och klokare(?), så står jag än fast vid dessa ord. Varför? Ja, Robyn vet ni ju helt klart varför. Hon är av sin egen sort och det är förståeligt att hennes musik inte passar alla. Men hennes texter är innovativa och klockrena, varje jävla gång. Hon gör sin egen grej, och verkligen inte på ett Lady Gaga-I'm-a-freak sätt utan den här bruden har så jävla mycket talang. Ni ska se henne live. It takes your breath away. Men det visste jag redan.

Christian Walz. Mannen som slog igenom med "Wonderchild", men som jag mest kommer ihåg med låten "Lovin' is all right".  Men varför är han Sveriges bästa musiker? Jo, för att han producerat och skrivit texterna till Maggios nya album. Oh min herre, den skivan blir min drog i sommar. Svensk musik i mitt hjärta!


/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0