Future, anyone?

Då var det klart alltså. Ansökan om det som ska avgöra min framtid, tror jag i alla fall. Det går ju alltid att ändra sig. Men fan vilket jävla velande, det har varit pain hela dagen idag. När det kom till kritan så försvann 1 års säkerhet. Jag började ifrågasätta mig själv och det fick mig att undra om det verkligen var rätt val då jag ifrågasatte valet. Man ska ju vara säker, eller?

Men nu blev det som det blev. Och förhoppningsvis så löser det sig. Jag har försökt att inte tänka på vilken utbildning som generar mest pengar eller "bäst" jobb, utan gått efter det jag skulle vilja göra. Jag tror jag har hittat rätt nu. Det enda som räknas är att jag är nöjd och lycklig i framtiden, och även om en fet lön skulle kunna hjälpa till på traven så är det inte det jag strävar efter. Om man inte gör det man älskar att göra så är man olycklig i vilket fall. Så är det bara.

"When the power of love overcomes the love of power the world will know peace"

- Jimi Hendrix

 

/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0