Just sayin'

Jag är HELT slut. Jag har varit överallt sedan typ 8 imorse och jag kom hem typ nyss. Hur som helst så kom jag hem och såg att folk hade dedikerat massa statusar till norskar och allt vad som har med Norge att göra. Så jag klickade mig in på diverse nyhetssidor för att ta reda på vad som har hänt. Terrorattack i centrala Oslo där 7 st tros ha dött och sedan öppnades det eld på ett ungdomsläger där fler än 15 tros ha miste livet. Jättehemskt, verkligen. Men varför fan är det fokus på hur många som har dött för? Varför är det inget fokus på självaste handlingen? Jag beklagar allt som har hänt och mina tankar går verkligen till de bortgångna. Men ska vi snacka nummer så kan vi ju bara nämna hur många barn och föräldrar det är som svälter till döds i Östafrika p.g.a. torkan, just i denna skrivande stund. De behöver uppmärksamheten och sidorna i tidningarna mer än norskarna. Jag slår vad om att det kommer vara minst 5 sidor om detta i Aftonbladet imorgon. Just sayin'.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0