Alive and away

Det har bara gått några dagar sedan min födelsedag och allt men fan vad det känns som att det har gått evigheter. Det är så mycket som har hunnit göras och jag har varit på alla möjliga olika ställen. Nu sitter jag och finslipar det sista, det skickas in och sedan är det bara att välja ut vilka böcker jag tar med mig till mittens rike imorgon. Kina heter Zhong guo på kinesiska, vilket faktiskt betyder mittens rike/land.

Jag har problem med att packa för man åker ju inte dit för att vara fin eller festa. Ja. Det kommer jag i alla fall inte göra. Det blir bergsbestigning och promenader under vackra solnedgångar. Blir det fina middagar så är det bara att hitta lite kläder där. Jag ser alltid ut som en lodis när jag är i Kina. Det är ingen som bryr sig om hur du ser ut. Ingen press, ingen stress. Fan, det ska bli ganska roligt ändå.

Men tills dess så måste jag erkänna att jag inte är så himla taggad. Jag önskar jag var taggad. Jag önskar att jag ville åka bort och att jag ville spendera tid där. Men nu springer jag bara runt som en stressad höna och stressar för att jag egentligen borde plugga, vilket jag ändå har gjort.

Så nu sitter jag här med en nyfunnen kärlek i knät. Jag sitter och läser på en uppsats och funderar på hur jag ska kunna få den bättre.

Den som skulle få för sig att glass inte hjälper mot stress eller depression ljuger. Jag gillar inte ens glass men oj oj vad jag har gottat mig.

 

Min syster gav mig en liten hejdå-hälsning:

 

/N


Kommentarer
Postat av: LINNIPOO

vad taskig. menear du att jag inte har sagt någonting. elak. sluta framföra mig som en antagonist.

2011-03-14 @ 20:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0