Talkin' about revolution

Ingen kan ha missat att det pågår revolutioner stup i kvarten nu. Mestadels i Nordafrika, men så har det smittat sig till mitt kära Kina. Regeringen är överallt så jag tror det blir sjukt svårt att få igenom det Tunisien och Egypten fick igenom, men om det nu bli så, så säger jag: ta mig på allvar när jag säger att jag är ALL FOR a revolution. Trots att hela min släkt och jag är riktiga maoister så är det som regeringen i Kina håller på med helt jävla fel. Kina är ett underbart land med en underbar kultur som sträcker sig långt tillbaka i tiden. Men den här regeringen bör slopas. Det finns otroligt kompetenta människor där som kan försöka sig på tryckfrihet och yttrande frihet. Människorna i Kina följer med strömmen, i alla fall majoriteten. Att folk är hjärntvättade där är ingen bagatell. När jag undervisade i skolan där borta så märkte jag tydligt att folk bara visste om det de fick veta om. Men mitt kära folk, vänta med revolutionen. 1,5 månad. Det är allt jag begär. Jag PALLAR INTE att det ska knasa under min resa. Jag har mitt svensson liv och mina jävla exams att ta itu med, och att jag var med om en ny revolution i Kina må vara en bra anledning till att inte ha pluggat, och jag skulle givetvis vara sjukt stolt över mig själv resten av mitt liv. Men nej. Det är inte som att jag får ett intyg på att jag faktiskt var där och deltog i demonstrationer så snälla, vänta med revolutionen!!

 

Jag köpte ett så tuuungt halsband idag, eller en halsring kanske det heter. En liten födelsedagspresent till mig själv helt enkelt. Det blir en delay på min födelsedag, jag tar och firar mig själv någon annan gång. Det finns viktigare saker att ta itu med just nu (vuxenpoäng!)

 

/N




Kommentarer
Postat av: G

du beskrev irans situation, vi har samma problem fast skillnaden är att de flesta iranier vet faktiskt mycket mer än vad de får veta om



anyhow bra där nibb, whooop whoop till halsbandet haha :D

2011-03-05 @ 16:24:36
Postat av: Anonym

S

2011-03-06 @ 01:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0