Let it shine instead

När jag kom hem så berättade min granne att en ung kille blivit skjuten i Fittja, och därefter så läste jag även om det på nätet. Jag börjar själv undra vad fan det är för ligister vi bor bland. Hur fan kan vi kalla vårt land för ett utvecklat land när man kan fråga en vän som kan fråga en vän som kan fråga en annan vän om ett jävla vapen?

16åringen blev skjuten i låret och axeln, han har men för livet. Min syster är 16 år, och hon ska fan sommarjobba i Fittja. I samma ungdomshus där någon en gång sprang in och sköt omkring med en pistol. Jag skäms för att säga att jag inte vågar låta henne jobba där. Jag skäms för att jag så gärna vill bevisa för människor att orten jag växte upp i är ganska så jävla underbar. De här människorna sätter käpp i deras eget hjul.

De här vilsna ungarna alltså.. Bränner bilar, skjuter folk i benet och säljer importsprit och droger. Det kommer aldrig något gott ur sånt där, jag vill rista in det i deras hjärnor. Men just nu är jag alldeles för trött och extremt besviken på de olyckliga grabbarna som springer omkring och finner tröst i det förbjudna och väldigt onödiga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0