Strax efter 12 hos N

Nu sitter jag och äter en underbar omelett (igen haha, det åt jag igår också men den är ju så god!) med Beyoncé i bakgrunden.



How to? Vispa två ägg, lite vatten (typ 3-4 matskedar beroende på hur stora äggen är) och salt. Vispa tills allt blir relativt gult och till och med lite skummigt. Och varför har jag inte grädde eller mjölk i istället? Jo, för att proteinerna i äggen blir meningslösa när de blandats med mjölk.. Förbered allt du vill ha på, jag körde på ost, salami, ketchup och lite oregano. Man kan byta ut det mot vad som helst egentligen. Men ost är ett måste! Smör i pannan på relativt hög värme, i med smeten och när det blivit lite halvfast så lägger man i toppingen, sänk då värmen och när ovansidan blivit fast och osten är smält, lyft då lite på undersidan för att se om det blivit lite gyllenbrunt! Servera och ät den VARM! Jag lovar att den blir din saviour när det inte finns något att äta hemma och man är skithungrig. (Jag är inte handikappad i köket, jag vet att det här blev en recipe for dummies men vissa tycker att det är skitsvårt med omeletter haha)

Videon är grym.. men den finns inte på youtube än.

 

/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0