Dreams

Vad är detta? Mitt liv bombarderas med barn. Helt plötsligt känns det som att hälften av människorna jag känner (läs: alla på jobbet) har barn eller ska skaffa barn, och det här är ändå människor jag kan relatera till. Vi är nästan i samma åldersgrupp. Dessutom ska alla gå runt och vara gravida och skitglada. Man kan inte låta bli att snegla mot dem och tänka "ow, you are gonna go through some painful shit but ow, you're gonna have a treasure for the rest of your life". Och vad har detta resulterat i? Fett. Jävla. Konstiga. Känslor. Baby-känslor!

Missförstå inte mig, här blir inga barn gjorda på ett bra tag. Det jag har fastnat på är hur ens drömmar förändras genom åren. Tänk att man drömde om att lära sig läsa, cykla och simma. Man väntade på en första kyss och kärlek. Man längtade till gymnasiet, första jobbet, egna pengar och därefter uni. Nu? Karriär och bebis.

Jag tror fanimej jag börjar bli vuxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0